Veelgestelde vragen

We hebben getracht de meest voorkomende vragen te bundelen op deze pagina. Mocht je het antwoord op je vraag hieronder niet terugvinden, mail dan gerust naar info@vandenbroucke-cosmetics.be. We beantwoorden jouw vraag met plezier!

ALGemeen

Hoe kan ik contact opnemen met Vandenbroucke Cosmetics?

Een vraagje? Stel ze gerust.

  • Je kan ons bellen op (+32)050 32 01 91.
  • Je kan een mail sturen naar info@vandenbroucke-cosmetics.be.
  • Je kan ons een bericht sturen via Facebook.
  • Je kan een brief schrijven naar: Vandenbroucke Cosmetics Nv – Hanzestraat 8 – 8370 Blankenberge – België
  • Je kan langskomen in onze showroom te Blankenberge.
  • Ons ondernemingsnummer is BE 0405 225 022
Wanneer kan ik jullie klantenservice bereiken?

Je kan ons bereiken tijdens de volgende openingstijden:

Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 en van 13u30 tot 17.00.
Zaterdag en zondag zijn onze burelen gesloten.

Op de volgende dagen zijn we gesloten:

  • 18 april 2022 (paasmaandag)
  • Van 27 april t.e.m. 2 mei 2022 (beurs)
  • 26 en 27 mei 2022 (OLH Hemelvaart)
  • 6 juni 2022 (pinkstermaandag)
  • 21 juli 2022 (Nationale feestdag)
  • 15 Augustus 2022 (OLV Hemelvaart)
  • 1 November 2022 (Allerheiligen)
  • 11 November 2022 (Wapenstilstand)
Hoe registreer ik mij als B2B klant?

Heeft u een schoonheidsinstituut, wellness centrum, deco- en/of cadeau winkel of ben je op zoek naar leuke relatiegeschenken voor jouw personeel?
Dan kan je bij ons een B2B account aanvragen.

Wanneer we jouw aanvraag goed hebben ontvangen, doen we een interne check*, en als alles goed zit ontvang je van ons een persoonlijke login code die toegang geeft tot onze B2B-shop. *Niet iedereen met een geldig BTW-nummer kan een B2B aanvragen, als verdeler houden we een goed oog op de exclusiviteit die we aanbieden aan onze klanten. Een belangrijke check is onder andere dat je actief moet zijn in de beauty sector.

Via onze handige B2B shop kan je alle producten aan inkoopprijzen (B2B-prijzen) aankopen en kan de verkoop in jouw winkel starten.

B2B account aanvragen

Hoe neem ik deel als B2B klant aan het B2C partner programma?

Leuk dat je deze vraag leest!

Online verkoop is essentieel geworden in ieders bedrijfsproces.
Een belangrijke hoeksteen hierbij is dat de relatie tussen verdeler en verkooppunt gerespecteerd blijft.

Voor onze B2B klanten bieden we nu een uniek systeem aan om jouw online verkoop te stimuleren.
Dit zonder kennis te hebben van het beheer van een eigen webshop, het logistieke proces, grote investeringen en bijgevolg ook zonder tijdverlies. Tijd die je het liefste besteed aan jouw job, het geven van diensten (gelaatsverzorgingen, manicure, pedicures,… bijvoorbeeld).
Zo verlies je geen kostbare tijd aan het onderhouden van jouw eigen webshop, het creëren van nieuwe producten en afbeeldingen, rijden naar het postkantoor,…

Dit zijn namelijk zaken die wij van jou overnemen door het aanbieden van onze shop met verkoop rechtstreeks naar de consument toe.
Onze shop is namelijk opengesteld naar de consument toe, volledig in respect met onze relatie als verdeler en verkooppunt.
De consument kan dus online op onze shop producten aankopen, aan B2C prijzen, maar – uniek in onze sector – bij iedere online verkoop gaat er een commissie naar de deelnemende B2B klant.
Via een volledig transparant en geautomatiseerd proces ontvang je maandelijks de uitbetaling van de commissies.

Zo beschik je als verkooppunt over een eigen webshop met een aanbod van meer dan 3000 artikelen, gespreid over een volledig assortiment van beauty artikelen.
Het beheer van de shop gebeurd volledig door ons (inpakken pakjes, voorraadbeheer, advertenties, product omschrijvingen en foto’s, verzenden, klantendienst,…).
De tijd die jij wint investeer je in jouw zaak en in het delen van de site onder jouw cliënteel. Leuk toch?

Interesse?
Neem contact met ons op via jouw vertrouwde contactpersoon in onze firma of klik op  ‘B2B account aanvragen’ en vul in het veld notities dat u interesse heeft in het online B2C verkoopsysteem.
Intern doen we een kleine check en nemen bijgevolg contact met jou op en leggen in detail uit hoe alles te werk gaat.

VERZENDEN & LEVEREN

Hoe wijzig ik mijn leveringsadres?

Leveringsadres van een lopende bestelling: Zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, kan je het bezorgadres van die bestelling niet meer aanpassen.

Een lastminutewijziging voor de levering?
Levering door DPD: Ontving je een e-mail waarin staat dat je pakje met DPD wordt verstuurd? Met de inflight-opties kan je de datum én de plaats van de levering aanpassen tot 30 min voor het moment van levering. Dankzij live-tracking kan je bovendien jouw pakket volgen op een kaart en nagaan hoeveel stops de chauffeur nog moet uitvoeren voor hij aankomt. Deze service is beschikbaar op pc, tablet en smartphone (myDPD app).
Wanneer je pakje wordt verstuurd met DPD kan je dus nog last-minute kiezen om het te laten leveren in een afhaalpunt in plaats van het verkeerd doorgegeven adres. Dit doe je door je leveringsvoorkeuren aan te passen in je DPD-account.

Leveringsadres wijzigen in je account: Ga in je account naar het knopje ‘gegevens’. Hier pas je jouw bezorg- en factuuradres eenvoudig aan. Toekomstige bestellingen zullen dan naar het nieuwe adres verstuurd worden.

Kan ik mijn bestelling vandaag ontvangen?

Levering thuis van je pakje op dezelfde dag is momenteel niet mogelijk.
Wat wel kan, is om je bestelling – de dag zelf – bij ons af te halen in de showroom.
Selecteer ‘Afhalen’ in jouw winkelmandje en wij zorgen ervoor dat je pakje klaar ligt.

Hoe werkt gratis levering?

B2C-bestellingen gelijk aan of hoger dan 35 euro worden gratis geleverd.
Een verzendkost van 4.95 euro wordt aangerekend wanneer jouw bestelling lager is dan 35 euro.

Als je vandaag vóór 12.00 uur bestelt, wordt je pakje de volgende werkdag geleverd.
Werkdagen zijn: maandag – dinsdag – woensdag – donderdag en vrijdag.
De pakjes worden tussen 7.30 en 22.00 uur bij jou bezorgd.
De ochtend van je leverdag krijg je een e-mail met een tijdsindicatie van jouw levering.

Plaats je een bestelling in het weekend of op een vrijdagavond?
Dan zal jouw pakje maandag verstuurd worden met levering op dinsdag.

B2B-bestellingen gelijk aan of hoger dan aan 175 euro excl. btw worden gratis geleverd.
Een verzendkost van 7.50 euro wordt aangerekend wanneer jouw bestelling lager is dan 175 euro excl. btw.

Kan ik mijn afleveradres kiezen?

Jazeker!
Bij het afrekenen kan je jouw afleveradres zelf invullen en kiezen.
Zo kan je het pakje thuis of op het werk laten leveren.

Als je kiest voor thuislevering, dan krijg je jouw pakje gewoon bij je thuis geleverd. Alle leveringen zijn nu contactloos en we brengen je bestelling tot aan je voordeur.

Je kan ook kiezen om je pakje naar een afhaalpunt in de buurt te leveren.
Op deze manier ben je zeker dat het pakje de volgende dag geleverd wordt en hoef je niet thuis te zijn.
Alle afleverpunten zijn erg dicht in de buurt en hebben ruime openingsuren. Zo ben je vrij om te kiezen wanneer je jouw pakje afhaalt.
Opgelet; jouw pakje ligt 7 kalenderdagen in het afhaalpunt. Na 7 dagen komt het pakje terug retour naar ons.

Waar is mijn pakje?

Bekijk makkelijk de status van je bestelling in Mijn Account. Hier vind je ook een link naar je Track & Trace. Je kan je Track & Trace code ook vinden in je verzendbevestigingsmail.
Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar klopt je Track & Trace code niet? Deze werkt vaak pas op de dag van aflevering. Werkt je code dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst (houdt je bestelnummer bij de hand).

Op de Track & Trace pagina kan je zien waar jouw pakje zich bevindt.
Zo kan je zien of het pakje klaar ligt voor afhaling bij ons – in sortering is of in uitlevering staat.
Als je pakje in uitlevering staat, dan zal je normaal gezien het pakje de dag zelf nog ontvangen.

Flexibele levering met Predict van DPD

Dankzij de flexibele levering met Predict van DPD weet je precies wanneer je zending wordt geleverd.

Deze innovatieve service bericht jou over de levering, tot op 1 uur nauwkeurig. Je wordt vooraf op de hoogte gebracht van het aflevermoment via een sms of een e-mail met de afleverdatum. De ochtend van de levering volgt een tweede bericht met het tijdvak van 1 uur waarin de DPD chauffeur zal langskomen.

Een lastminutewijziging voor de levering? Met de inflight-opties kan je de datum én de plaats van de levering aanpassen tot 30 min voor het moment van levering. Dankzij live-tracking kan je bovendien jouw pakket volgen op een kaart en nagaan hoeveel stops de chauffeur nog moet uitvoeren voor hij aankomt. Deze service is beschikbaar op pc, tablet en smartphone (myDPD app).

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Controleer het volgende:

1. De Track & Trace status van de bestelling
Je vindt deze in ‘Mijn Account’ of in je verzendbevestiging per mail. Controleer via deze link wat de status is van je pakje.

2. Het afleveradres
Klopt het afleveradres dat je hebt ingevuld? Controleer zeker ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakje ofwel bij de buren geleverd (vraag even na) of de bezorger heeft jouw pakje naar het dichtstbijzijnde DPD-afleverpunt gebracht.
Op de Track & Trace pagina en het ‘niet-thuis’-briefje zal je zien naar waar het pakje toe is gegaan. De Track & Trace pagina is de meest actuele.

Is het pakje niet bij de buren of in een afleverpunt? Wacht dan nog even af, meestal wordt een vertraagd pakje de volgende dag geleverd. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke afleverdag je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Wat als mijn pakje vertraagd is?

Vervelend dat je pakje is vertraagd. Ga naar Mijn Account of de verzendbevestiging per mail om de meest actuele bezorginformatie over je bestelling te vinden. Hier vind je ook je Track & Trace.

Meestal zijn vertraagde pakjes er alsnog de volgende dag, dus wacht nog even af. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op:

  • Bel naar 050 32 01 91
  • Stuur ons een berichtje op Facebook
  • Stuur een e-mail

Waarom 5 dagen wachten? 5 dagen is de tijd dat we onze bezorgers geven om een vertraging bij te werken en je pakje alsnog te leveren. Dit lukt hen ook vrijwel altijd.

Ik heb een deel van mijn bestelling niet ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je bestelling in meerdere pakjes geleverd en is er 1 vertraagd bij onze bezorgdienst. Vertraagde pakjes worden alsnog binnen 1 of 2 dagen geleverd.

Is je bestelling deels geleverd of mis je een onderdeel van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Bel naar 050 32 01 91
  • Stuur een berichtje via Facebook
  • Stuur ons een e-mail
Leveren in een afhaalpunt

Levering in een DPD Pickup afhaalpunt is dé oplossing om gemakkelijk pakketten te ontvangen. Met een levering in een Pickup parcelshop kies je voor de zekerheid om je pakket te kunnen ophalen wanneer het jou uitkomt dankzij de flexibele openingstijden. Alle Pickup parcelshops zijn minstens van dinsdag tot zaterdag geopend.

Met 1.600 Pickup parcelshops in de Benelux, zijn we altijd in de buurt. Ontdek je dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. (https://dpdgroup.com/be/mydpd/parcel-shops).

Ik ben niet thuis op de dag van levering, wat nu?

Wanneer je niet thuis bent wanneer de DPD chauffeur langskomt en je buur evenmin, dan wordt je pakket naar een Pickup parcelshop in je buurt gebracht. Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen.

De DPD chauffeur laat een mededeling in je brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen. Je krijgt van DPD een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop.

Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar ons gestuurd en als retour behandelt.

Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

Wat is de levertermijn?

B2C-bestellingen geplaatst voor 12u worden de dag zelf nog verzonden, gegarandeerd! Onze verzendpartner doet er bijgevolg alles aan om jouw bestelling dan de volgende dag (binnen 24u) te leveren. Dit gebeurd ook in 95% van de gevallen.
Soms komt het voor dat er bij de vervoerder een vertraging is, dit is eerder uitzonderlijk, maar we vragen toch voor jouw begrip en geduld. Meestal wordt het pakje dan de volgende dag aangeboden.

Je kan de status jouw bestelling altijd volgen via de ontvangen Track & Trace code.

B2B-bestellingen volgen hetzelfde traject als B2C-bestellingen. De levertermijn is dan meestal gelijk aan B2C-bestellingen. Gezien de grootte of techniciteit van de bestelling, kan het ook gebeuren dat jouw B2B-bestelling 2-3 dagen verwerkingstijd nodig heeft.

RETOURNEREN

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit bij onze klantenservice en we zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Hoe kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?

Je hoeft je retour niet te annuleren. Je retour vervalt automatisch als je je product niet binnen 14 dagen na aanmelden terugstuurt. Wil je iets wijzigen na je retour? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren

Je begrijpt wel dat je de volgende artikelen niet kan terugsturen:

  • Artikelen waarvan de verzegeling (seal) is verbroken. Dus je kan jouw favoriete mascara of parfum niet retourneren nadat je het plastiekje/verzegeling hebt geopend;
  • Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • Alle hygiënische artikelen (zoals make-up, huidverzorgingsproducten, parfums,… opsomming is niet limitatief) waarvan de bescherming en/of het folie is verwijderd.
  • Enkel B2C-bestellingen komen in aanmerking voor retour.
Wat zijn de retourvoorwaarden?

Ruilen en retourneren is enkel van toepassing op B2C bestellingen.
Heb je een vraag over jouw B2B bestelling? Neem dan contact met ons op.

Je kan binnen de 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen, maar gebruik deze niet of verbreek de zegel niet.
14 dagen na ontvangst van jouw bestelling vervalt de retour termijn en kan je de artikelen niet meer retourneren.

Je begrijpt wel dat je de volgende artikelen niet kan terugsturen:

  • Artikelen waarvan de verzegeling (seal) is verbroken. Dus je kan jouw favoriete mascara of parfum niet retourneren nadat je het plastiekje/verzegeling hebt geopend;
  • Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • Alle hygiënische artikelen (zoals make-up, huidverzorgingsproducten, parfums,… opsomming is niet limitatief) waarvan de bescherming en/of het folie is verwijderd.
  • Enkel B2C-bestellingen komen in aanmerking voor retour.

Stuur je het geopende product toch op? Dan wordt de retour niet aanvaard.
Pas na betaling van de nieuwe verzendkosten wordt het retour gestuurde artikel teruggestuurd.

Had je graag een parfum bestelt, maar je twijfelt nog over de geur?
Laat het ons weten! Bij een bestelling kunnen we, indien beschikbaar, een staaltje naar keuze toevoegen van de parfum. Zo ben je altijd zeker.

Hoe jouw retour aanmelden?

Je kan jouw retour aanmelden door;

  • Contact met ons op te nemen via info@vandenbroucke-cosmetics.be
    Vermeld hierbij zeker jouw bestelnummer.
  • Meld je retour snel en gemakkelijk aan via ons online retourportaal.
  • Of het herroepingsformulier in te vullen die voorzien is door de overheid en terug te sturen naar ons.
  • Enkel B2C-bestellingen komen in aanmerking voor retour.

Pas na aanmelding zullen wij jouw retour behandelen en vervolgens een gratis retour verzendlabel toesturen.
Verstuur je het product zonder deze aan te melden, dan is de verzendkost van de retour voor eigen rekening.

Lees zeker ook onze Algemene Voorwaarden.

BETALEN

Kan ik online betalen met ecocheques?

Nee, dat kan jammer genoeg niet.

Hoe kan ik met Bancontact betalen?

Je kunt bij ons online betalen met de Bancontact-kaart en met de Payconiq by Bancontact-App. Kies online bij het bestellen van jouw product voor de betaalwijze Bancontact en bevestig de betaling met je Bancontact-kaart of met de Payconiq by Bancontact-App op je smartphone. Je kunt de betaling ook afronden met alle individuele online bankieren Apps. Betalen met Bancontact is veilig en helemaal gratis.

Kan ik achteraf betalen?

Zeker, dit kan via creditcard. Als je een bestelling plaatst, wordt het bedrag op je kredietkaart gereserveerd. We schrijven het bedrag pas na de levering af.
Je kan bij Vandenbroucke Cosmetics niet betalen met Klarna of Afterpay.

Je kan ook kiezen voor bankoverschrijving, de bestelling wordt dan pas verstuurd wanneer de betaling goed is ontvangen.

Bestaande B2B-klanten met een vooraf afgesproken betaaltermijn (bv. 30 dagen), kunnen kiezen voor optie ‘bankoverschrijving’ bij het afrekenen. De bestelling wordt dan direct verstuurd met de factuur in de zending.
Deze optie is niet beschikbaar voor consumenten (B2C-bestellingen) en nieuwe B2B-klanten.

 

Hoe kan ik betalen?

Online kan je betalen met Bancontact (kaart en App), kredietkaart (Visa of MasterCard) of via een handmatige overschrijving.

Wat is het rekeningnummer van Vandenbroucke Cosmetics?

Heb je er voor gekozen om te betalen met een bankoverschrijving? Dan kan je het geld overmaken naar ons rekeningnummer: BE14 3631 6153 8483. Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Heeft Vandenbroucke Cosmetics een veilige betaalomgeving?

Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

Kan ik producten laten leveren tegen een btw-tarief van 0%?

Nee, het is niet mogelijk om producten te bestellen tegen een btw-tarief van 0%. Plaats je een professionele bestelling (B2B) bij Vandenbroucke Cosmetics, dan krijg je altijd een Belgische factuur en kan je de btw die je betaalt gewoon terugvorderen via je btw-aangifte, zoals je gewend bent bij andere professionele aankopen.

BESTELLEN

Het product is uitverkocht, wat nu?

Is het product ’tijdelijk uitverkocht’? Dat betekent dat we het product even niet op voorraad hebben. Op de product pagina van het uitverkochte product kan je jouw mailadres invullen. Wanneer het product terug op voorraad is, dan ontvang je van ons een automatisch mailtje. Is het product ‘nooit meer leverbaar’? Dat betekent dat het product écht nooit meer op voorraad komt. We zorgen dan dat we een opvolger van het product hebben of raden je de beste alternatieven aan.

Jouw mailadres wordt enkel voor deze mailing gebruikt, voor dit specifiek product waarin je interesse hebt. Je zal door het invullen van dit veld niet ingeschreven worden op nieuwsbrieven of andere marketingdoeleinden.

Hoe vraag ik een offerte aan?

Grotere hoeveelheden nodig voor bv. een relatiegeschenk, trouw, personeelsfeestje,…? Neem contact op met onze klantenservice voor een offerte op maat. Je bent het snelst geholpen via mail. Mail de product link, aantallen en je contactgegevens naar info@vandenbroucke-cosmetics.be en wij sturen je zo snel mogelijk een offerte op maat. Liever even bellen? Bel ons op 050 32 01 91. We zijn open van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.30 uur.

Het product dat ik wil kopen is in prijs gestegen. Wat nu?

Ja, dat kan inderdaad gebeuren. De prijzen van onze producten kunnen maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks veranderen. Dit gebeurt op basis van verschillende factoren, zoals de markt- en inkoopprijs.